lördag 20 december 2008

Vilken dag

Jag gick upp vid åtta då barnen kom in och sa till mig att komma upp. Fast först skulle vi så klar mysa under mammas (mitt) täcke. Jag ringde Åsa på mobilen och fick veta att kolonnen fr¨ån Småland redan var i Tranemo och därmed skulle komma om en dryg timma. Panikstädning!! Halv tio var vi invaderade av 8 vuxna och fem barn - in alles 17 personer trängdes i vår lägenhet. Jag fick fina försenade födelsedagspresenter, en fantastisk julgrupp och massa goda julkakor samt smarrigt julgodis. Inger är bäst på att baka och koka godis. Dessutom levererades den obligtoriska småländska julgranen - kort, tät och bred med en härlig grandoft. Jippi :-) på tisdag kommer den in och pyntas, nu får den bo på balkongen. Vi har som tradition att inte ta in granen förrän dagen före julafton - så det så!

Besöket på Liseberg gick bra och det var faktiskt ganska lite folk som tur var. Vi var smarta och började med att äta innan barnen fick hungersbryt och köerna skulle vara långa. Jonathan tok-åkte, slänggungan avverkades 4 gånger likaså Nyckelpigan/Cirkusexpressen. Axel var stillsam och åkte inte så mycket. Tyckte det var jobbigt att gå så mycket och utbrast trots mina godismutor i ett buttert "Jag hatar Liseberg!"

Idag är jag verkligen glad och tacksam...

...för besök från familjen i Smålands djupa skogar
...för fina gåvor och framförallt för allt hembakt och den doftande granen
...för hyffsat väder
...för goa ungar
...för Jens insats med markservicen efter utfodringen av 17 hungriga munnar
...för att förkylningen trots allt håller sig på en rimligt jävlig nivå

Inga kommentarer: